در شرایطی که انتشار یک خبر درباره ابهام یک میلیون فرانکی در فدراسیون اسکی همه را متعجب کرده بود، توضیحاتی از سوی مدیریت سابق داده شد که بر دامنه ابهامات افزود.

جدیدترین ابهامات درباره یک میلیون فرانک سوئد +سند
به گزارش مشرق، روز گذشته بود که خبری درباره ابهامات یک میلیون فرانکی در فدراسیون اسکی در مدیریت سابق آن منتشر شد. آنقدر خبر دارای جزئیات بود که بسیاری را دچار شگفتی کرد؛ اما در ادامه شاهد توضیحاتی از سوی یکی از مقامات فدراسیون بودیم که بر دامنه پرسش ها افزود و سوالاتی جدید را نیز به وجود آورد.

بهرام ساوه شمشمکی، فرزند عیسی که مدیر روابط بین الملل را نیز برعهده داشت، اظهاراتی در خبرگزاری های مختلف انجام داد که در تناقض با هم بود. البته، رسیدن یک سند به دستمان به امضای وی، در تناقض با مطالب مطرح شده بود. این سند سوالاتی را پیش روی هر مخاطبی قرار می دهد که نتیجه گیری را به شما وا می گذاریم.

* تناقضات میلیون فرانکی پسر رئیس

"در این 10 سال هر کاری که شده اسناد آن در فدراسیون وجود است ... من کپی همه اسناد را دارم؛ اما فکر می‌کنم فدراسیون می‌خواهد برخی اسناد را پنهان کند تا اتهاماتی را به ما وارد کند." اینها را ساوه شمشکی عنوان می کند. وی اظهار می دارد که کپی اسناد را در اختیار دارد که در مصاحبه با یک خبرگزاری دیگر نیز بدان اشاره دارد.

وی در نامه ای که به سرپرست وقت فدراسیون ارائه داده، دو نکته را عنوان می کند که قابل تامل است. وی در مصاحبه ای اعلام کرده که اسناد و مدارک مربوط به فعالیت های ریاست اسبق در اختیار وی نیست؛ اما در  مصاحبه ای دیگر ادعایی دیگر دارد. اگر در زمان سند منتشره، اسنادی در اختیارش بوده، چرا آنها را ارائه نداده و منکر شده است؟ از سویی و با فرض صحت اطلاعات، اسناد کنونی از کجا آمده که در آن زمان موجود نبوده است؟ باید در نظر داشت که وی فرزند رئیس سابق و نزدیکترین شخص به وی بوده و نمی توان باور داشت که اصلا در جریان اطلاعات و اسناد احتمالی نبوده است؟ واقعیت چیست؟

* تناقضی دیگر در صحبت های آقازاده شمشکی

"ما هیچ پول نقدی را از فدراسیون جهانی دریافت نکردیم و همه مکاتبات در این زمینه هم موجود است. کمک های این فدراسیون از سال 2007 شروع شده و هر سال بین 100 تا 150 هزار فرانک سوئیس بود که هزینه اردوها و خرید تجهیزات و برگزاری کمپ ها و استخدام مربیان خارجی می شد و ما پول نقدی دریافت نمی کردیم." وی با اعلام کمک های بیش از یک میلیون فرانکی فدراسیون جهانی، اذعان دارد که هیچ کمک مالی وجود نداشته است. در پاراگرف نخست این نامه، وی اظهاراتی دارد که در تضاد کامل با این صحبت هاست. بهرام ساوه شمشکی صورتی از پرداخت های فدراسیون جهانی را که وی امروز منکر آن است، به سرپرست وقت ارائه داده است. کدام حرف را می توان باور داشت؟

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: صحبت های فرزند رئیس سابق که نمونه ای از مدیریت خانوادگی در این مجموعه است، وقتی قابل تامل است که عنوان می کند مدارک به آقای افشارزاده ارائه شده است. با توجه به استقرار تیمی از نهادهای نظارتی در این فدراسیون، این استدلال مخدوش و شائبه برانگیز است. مگر آقای افشارزاده در این زمینه دارای سمتی هستند؟ آنها باید هر آنچه مدعی هستند را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: البته موارد دیگری نیز وجود ندارد که در صورت لزوم، می تواند بررسی شود. به طور مثال، اگر ورود تجهیزات و امکانات صورت گرفته، آیا زیر نظر خزانه دار بوده است؟ آیا موارد به تائید وی رسیده است؟ و سوالاتی دیگر که در جای خود قابل طرح و پیگیری است. به نظر می رسد موارد مبهم درخصوص عملکرد مدیریت سابق وجود دارد که شاید در آینده بتوان بدان بیشتر پرداخت.

اگرچه این منبع آگاه از اعلام موارد بیشتر و توضیح درباره آن خودداری کرد؛ اما تلاشمان برای دریافت توضیحات از فدراسیون اسکی نیز بی نتیجه بوده است. نکته قابل توجه این است که باید شفاف سازی دقیقی درمورد این مبلغ هنگفت صورت گیرد که چه سرانجامی داشته است. پرسشی که با توضیحات فرزند رئیس سابق، مبهم تر شده است.

جدیدترین ابهامات درباره یک میلیون فرانک +سند
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس